shopping_cart Koszyk (0)

Regulamin Sklepu Internetowego

obowiązujący od dnia 17 lutego 2023 roku

Warunki i zasady sprzedaży

w Sklepie Internetowym woodproducts.pl

§ 1 [Postanowienia ogólne]

    1. Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki i zasady korzystania ze Sklepu Internetowego, zasady składania Zamówień na produkty, zasady dostarczania zamówionych produktów, sposoby płatności przez Klienta umówionej ceny, procedurę reklamacji, tryb odstąpienia od umowy oraz sposób świadczenia usług drogą elektroniczną i sprzedaży prowadzonej za pośrednictwem Sklepu Internetowego Woodproducts [www.woodproducts.pl] z siedzibą w Szczodrzejewie.
    2. Sklep Internetowy dostępny pod adresem [www.woodproducts.pl] prowadzony jest przez spółkę pod firmą Wood Products Sp. z o.o. z siedzibą w Szczodrzejewie, numer 2A, 62-322 Szczodrzejewo, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000543311, posiadającą NIP: 7891753873 oraz REGON: 360779473, mającą status przedsiębiorcy.
    3. Sklep Internetowy prowadzi sprzedaż produktów drewnianych.
    4. Niniejszy Regulamin jest dostępny w witrynie internetowej [www.woodproducts.pl], w sposób umożliwiający Klientom jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku informacji.
    5. Kontakt ze Sprzedawcą odbywa się:
      1. pocztę elektroniczną na adres: [biuro@woodproducts.pl ];
      2. telefonicznie pod numerem: +48 61 849 49 16.

§ 2 [Definicje]

      1. Na potrzeby niniejszego Regulaminu, przyjmuje się następujące znaczenie poniższych pojęć:
        1. Dni robocze – są to dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;
        2. Klient – pełnoletnia osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która zamierza zawrzeć lub zawarła Umowę sprzedaży ze Sprzedawcą;
        3. Konsument – osoba fizyczna, o której mowa w art. 221 Kodeksu cywilnego, jak również osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (art. 3855 Kodeksu cywilnego), do której stosuje się przepisy zawarte w rozdziałach 4, 5a i 5b ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2020 r., poz. 287 ze zm.) – w zakresie określonym w art. 7aa Ustawy o prawach konsumenta;
        4. Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.);
        5. Regulamin – niniejszy dokument;
        6. RODO – rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 sierpnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE;
        7. Sklep Internetowy (Sklep) – sklep internetowy prowadzony na platformie [www.woodproducts.pl], za pośrednictwem którego Klient może składać Zamówienia u Sprzedawcy;
        8. Sprzedawca – spółka pod firmą Wood Products Sp. z o.o. z siedzibą w Szczodrzejewie, numer 2A, 62-322 Szczodrzejewo, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000543311, posiadająca NIP: 7891753873 oraz REGON: 360779473;
        9. Towar – produkty prezentowane w Sklepie Internetowym, w szczególności produkty drewniane;
        10. Towar konsumpcyjny – rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy sprzedaży dokonywanej w zakresie działalności przedsiębiorstwa Sprzedawcy osobie fizycznej, która nabywa tę rzecz w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą;
        11. Koszyk – element Sklepu Internetowego, dzięki któremu Klient precyzuje szczegóły złożonego Zamówienia, takie jak: ilość produktów, sposób płatności, adres dostawy, dane do faktury, sposób dostawy;
        12. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem;
        13. Usługi – usługi świadczone przez Sprzedawcę na rzecz Klientów drogą elektroniczną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. nr 144, poz. 1204 ze zm.);
        14. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014, Nr 827 ze zm.);
        15. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.);
        16. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towarów.
      2. Wszelkie inne określenia, jeżeli nie zostały one zdefiniowane w niniejszym paragrafie lub w dalszej części niniejszego Regulaminu, należy rozumieć zgodnie z ich powszechnym znaczeniem przyjętym w języku polskim.

§ 3 [Zasady korzystania ze Sklepu Internetowego]

      1. Korzystanie ze Sklepu Internetowego jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient, minimalnych wymagań technicznych, w szczególności: dostępu do urządzenia z Internetem, dostępu do poczty elektronicznej oraz posiadania odpowiedniej przeglądarki internetowej.
      2. Korzystanie ze Sklepu Internetowego oznacza każdą czynność Klienta, która prowadzi do zapoznania się przez niego z treściami zawartymi w Sklepie.
      3. Klient zobowiązany jest do:
        1. korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób niezakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń;
        2. korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób nieuciążliwy dla innych Klientów oraz dla Sprzedawcy;
        3. korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.
      4. Wszelkie prawa do Sklepu, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, domeny internetowej, strony internetowej Sklepu, a także do formularzy, logotypów należą do Sprzedawcy, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem.
      5. Klientem może być wyłącznie pełnoletnia osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną.

§ 4 [Ceny Towarów]

      1. Ceny Towarów uwidocznione na stronie Sklepu Internetowego podawane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT.
      2. Ceny Towarów nie zawierają kosztów dostawy. Koszt dostawy zostaje doliczony do ostatecznego Zamówienia w wysokości zależnej od wybranego przez Klienta, a zaproponowanego przez Sprzedawcę sposobu dostarczenia Towarów. Całkowity koszt Zamówienia dostępny jest w Koszyku przed złożeniem wiążącego Zamówienia.
      3. Cena Towarów uwidoczniona na stronie Sklepu Internetowego jest wiążąca dla Klienta oraz Sprzedawcy w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia.
      4. Sprzedawca zastrzega, iż ceny Towarów mogą ulec zmianom, jednakże bez wpływu na Zamówienia złożone przez Klienta przed momentem zmiany ceny.

§ 5 [Złożenie Zamówienia]

      1. Klient ma możliwość złożenia Zamówienia wyłącznie za pośrednictwem witryny internetowej [www.woodproducts.pl].
      2. Do realizacji Zamówienia konieczne jest podanie następujących danych:
        1. zamawiany Towar wraz z informacją o jego ilości oraz wybranym sposobem dostawy i płatności;
        2. imię i nazwisko / nazwa;
        3. adres korespondencyjny;
        4. adres dostawy (jeśli jest inny niż adres korespondencyjny);
        5. adres e-mail;
        6. nr telefonu;
        7. dane do faktury, jeśli są inne niż dane do odbioru zamówienia – w przypadku, w którym Klientowi ma zostać wystawiona faktura VAT.
      3. W przypadku nieudostępnienia przez Klienta danych określonych w ust. 2 powyżej, Sprzedawca może odmówić przyjęcia Zamówienia do realizacji.
      4. Klient zobowiązany jest do podania swoich danych zgodnie ze stanem faktycznym.
      5. W celu zawarcia Umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu Internetowego i udostępnionego w nim formularza Zamówienia należy dokonać wyboru Towarów, podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu o wyświetlane Klientowi komunikaty oraz informacje dostępne na stronie.
      6. Warunkiem złożenia Zamówienia jest:
        1. dokonanie akceptacji treści niniejszego Regulaminu;
        2. potwierdzenie zapoznania się z Pouczeniem o odstąpieniu od umowy;
        3. potwierdzenie zapoznania się z treścią Ogólnej klauzuli informacyjnej dotyczącej przetwarzania danych osobowych;
        4. potwierdzenie zapoznania się z treścią Polityki ochrony danych osobowych;
        5. podanie danych oznaczonych jako obowiązkowe.
      7. Wybór zamawianych Towarów przez Klienta jest dokonywany poprzez ich dodanie do Koszyka.
      8. Złożenie Zamówienia przez Klienta równoznaczne jest ze złożeniem oferty zawarcia Umowy sprzedaży ze Sprzedawcą.
      9. Po podaniu przez Klienta korzystającego ze Sklepu Internetowego wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie w sposób jasny i widoczny podsumowanie złożonego Zamówienia.
      10. Złożenie Zamówienia nie jest równoznaczne z przyjęciem go do realizacji przez Sprzedawcę. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca sprawdza możliwość realizacji Zamówienia oraz:
        1. w przypadku możliwości realizacji Zamówienia – Sprzedawca przesyła na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta informację o przyjęciu Zamówienia do realizacji wraz ze wszystkimi istotnymi składnikami Zamówienia oraz dalszymi instrukcjami, która to informacja stanowi oświadczenie Sprzedawcy o przyjęciu oferty Klienta;
        2. w przypadku braku możliwości realizacji Zamówienia – Sprzedawca przesyła na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta informację o braku możliwości realizacji Zamówienia.
      11. Umowa sprzedaży zostaje zawarta z chwilą otrzymania przez Klienta od Sprzedawcy informacji o przyjęciu Zamówienia do realizacji, o której mowa w pkt. 1) ustępu poprzedzającego. Po otrzymaniu powyższej informacji od Sprzedawcy Klient – celem przyspieszenia realizacji Zamówienia – powinien dodatkowo w ciągu 48 (czterdziestu ośmiu) godzin potwierdzić Zamówienie poprzez kliknięcie w link zamieszczony w informacji przesłanej przez Sprzedawcę.
      12. Informacje o Towarach podane na stronach internetowych Sklepu, w szczególności ich opisy, parametry, oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
      13. Zdjęcia Towarów zamieszczone na stronie internetowej Sklepu internetowego mają wyłącznie charakter przykładowy. Wszystkie zdjęcia Towarów, nazwy i znaki towarowe publikowane na stronie Sklepu Internetowego są używane wyłącznie w celach identyfikacyjnych.
      14. Sklep Internetowy nie prowadzi sprzedaży hurtowej.
      15. Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.

§ 6 [Sposoby płatności]

      1. Za zakupione w Sklepie Internetowym Towary Klient może dokonać płatności w formie:
        1. bezgotówkowej przelewem na wskazany przez Sprzedawcę numer rachunku bankowego Sprzedawcy, przed wysłaniem Towarów przez Sprzedawcę;
        2. bezgotówkowej przy użyciu dostępnych w Sklepie Internetowym metod płatności elektronicznych, przed wysłaniem Towarów przez Sprzedawcę;
        3. gotówką przy odbiorze przesyłki z Towarami (płatność za pobraniem);
        4. gotówką przy odbiorze osobistym Towarów w siedzibie Sprzedawcy;
        5. kartą przy odbiorze osobistym Towarów w paczkomacie, jeśli została udostępniona przez Sklep Internetowy i wybrana przez Klienta opcja odbioru w paczkomacie, a dany paczkomat jest wyposażony w terminal płatniczy.
      2. W przypadku niektórych kategorii Towarów dostępnych w Sklepie Internetowym, Sprzedawca zastrzega prawo ograniczenia sposobu płatności przez nieudostępnienie określonych opcji płatności, o których mowa powyżej.
      3. W przypadku sposobów płatności określonych w ust. 1 pkt. 1 i 2) niniejszego paragrafu, przystąpienie do realizacji Zamówienia jest uzależnione od dokonania przez Klienta uprzedniej zapłaty za Towar.
      4. Klient zobowiązany jest do zapłaty całości ceny sprzedaży za zamówiony Towar, wraz z kosztami jego dostawy (jeśli z treści zawartej Umowy sprzedaży wynika, że koszty dostawy ponosi Klient), najpóźniej w terminie 7 (siedmiu) dni od dnia zawarcia Umowy sprzedaży.
      5. W przypadku braku dokonania zapłaty za Zamówienie w powyższym 7-dniowym terminie, Sprzedawca wyznaczy Klientowi dodatkowy termin 3 (trzech) dni roboczych na dokonanie zapłaty, pod rygorem odstąpienia przez Sprzedawcę od Umowy sprzedaży. Informacja o wyznaczeniu dodatkowego terminu na dokonanie zapłaty, pod rygorem odstąpienia od Umowy sprzedaży, zostanie przesłana wiadomością e-mail na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej.
      6. W przypadku bezskutecznego upływu dodatkowego terminu na dokonanie zapłaty, wyznaczonego zgodnie z ustępem poprzedzającym, Sprzedawca będzie uprawniony do odstąpienia od Umowy sprzedaży. Oświadczenie o odstąpieniu przez Sprzedawcę od Umowy sprzedaży zostanie przesłane wiadomością e-mail na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej.
      7. Własność Towarów stanowiących przedmiot zawartej Umowy sprzedaży przechodzi na Klienta dopiero z chwilą zapłaty przez Klienta na rzecz Sprzedawcy całości ceny sprzedaży za te Towary, wraz z kosztami ich dostawy (jeśli z treści zawartej Umowy sprzedaży wynika, że koszty dostawy ponosi Klient).
      8. Klient upoważnia Sprzedawcę do wystawienia faktury bez podpisu Klienta.
      9. Klient wyraża zgodę na wystawianie i przesyłanie drogą elektroniczną, na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej, dokumentów rozliczeniowych w formie elektronicznej, w szczególności takich jak: faktury VAT z załącznikami, faktury VAT korygujące z załącznikami, formularze.

§ 7 [Sposoby dostawy]

      1. Dostawa zamówionych Towarów odbywa się za pośrednictwem przewoźników.
      2. Klient dokonuje wyboru sposobu dostawy w trakcie składania Zamówienia.
      3. Klient zobowiązuje się do podania prawidłowych danych adresowych. Niedostarczenie Towaru w terminie wynikające z błędnych lub niedokładnych danych nie obciąża Sprzedawcy.
      4. Przesyłki z zamówionymi Towarami dostarczane są w ciągu 2-3 dni roboczych od dnia wydania ich przewoźnikowi.
      5. Koszt dostawy uzależniony jest od wybranego sposobu płatności, zgodnie z aktualnym cennikiem obowiązującym w Sklepie Internetowym. Koszt dostawy jest podawany Klientowi przed złożeniem Zamówienia.
      6. W przypadku nieobecności Klienta w chwili podjęcia próby doręczenia przez przewoźnika, przewoźnik może pozostawić awizo z informacją, kiedy i gdzie Klient może odebrać przesyłkę. Kolejne próby doręczenia awizowanej przesyłki są płatne, a ich koszty ponosi Klient. W przypadku nieudanej próby doręczenia przesyłki, Towar może zostać zwrócony przez przewoźnika do siedziby Sprzedawcy. W takim wypadku, ponowne doręczenie Towaru będzie możliwe dopiero po uiszczeniu przez Klienta kosztów wynikających ze zwrotu Towaru, równych kosztom dostawy.
      7. W chwili odbioru przesyłki Klient zobowiązany jest sprawdzić jej zawartość i ogólny stan zamówionego Towaru w obecności kuriera. W przypadku uszkodzenia przesyłki lub zastrzeżeń co do ilości dostarczonego Towaru, Klient zobowiązany jest:
        1. spisać w obecności kuriera protokół szkody, określający datę i godzinę doręczenia oraz opis stwierdzonych uszkodzeń lub braków;
        2. niezwłocznie przesłać podpisany protokół szkody do Sprzedawcy.
      8. Odbiór osobisty zamówionego Towaru możliwy jest w siedzibie Sprzedawcy w Szczodrzejewie, pod numerem 2A, w godzinach otwarcia siedziby Sprzedawcy. Przy odbiorze osobistym Klient nie ponosi żadnych kosztów dostawy, w tym opłat związanych z osobistym odbiorem Towaru.
      9. Niezależnie od sposobu dostawy, w każdym przypadku Klient zobowiązany jest do dokonania aktów należytej staranności związanych z odbiorem Towarów.
      10. Dostawa zamówionego Towaru odbywa się wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
      11. Terminy dostawy Towarów zależą od ich dostępności.

§ 8 [Usługi]

      1. Sprzedawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu Internetowego korzystanie z bezpłatnych Usług polegających na:
        1. przeglądaniu informacji zamieszczonych w Sklepie Internetowym;
        2. prowadzeniu konta w Sklepie Internetowym;
        3. udostępnianiu interaktywnego formularza umożliwiającego Klientom złożenie Zamówienia w Sklepie;
        4. udostępnianiu interaktywnego formularza umożliwiającego Klientom kontakt ze Sprzedawcą;
        5. przesyłaniu newslettera na wniosek Klienta.
      2. Umowa:
        1. o świadczenie usługi polegającej na przeglądaniu informacji zamieszczonych w Sklepie zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą zamknięcia przez Klienta strony internetowej Sklepu;
        2. o świadczenie usługi polegającej na prowadzeniu konta w Sklepie zawierana jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą przesłania przez Klienta żądania usunięcia konta;
        3. o świadczenie usługi polegającej na udostępnianiu interaktywnego formularza umożliwiającego Klientom złożenie Zamówienia w Sklepie zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia;
        4. o świadczenie usługi polegającej na udostępnianiu interaktywnego formularza umożliwiającego Klientom kontakt ze Sprzedawcą jest zawierana na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą udzielenia odpowiedzi przez Sprzedawcę;
        5. o świadczenie usługi polegającej na przesyłaniu newslettera na wniosek Klienta zawierana jest na czas nieoznaczony, po podaniu przez Klienta w odpowiedniej rubryce na stronie internetowej Sklepu adresu e-mail na potrzeby przesyłania newslettera, i ulega rozwiązaniu z chwilą przesłania przez Klienta żądania zaprzestania przesyłania newslettera.
      3. Usługa prowadzenia konta w Sklepie Internetowym dostępna jest po dokonaniu rejestracji. Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego, udostępnianego na stronie Sklepu Internetowego.
      4. Warunkiem rejestracji jest wyrażenie zgody na treść Regulaminu oraz podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe.
      5. Zalogowanie się przez Klienta na konto w Sklepie umożliwia Klientowi: śledzenie etapów realizacji Zamówienia, przeglądanie historii Zamówień, edycję danych Kupującego oraz zmianę hasła.
      6. Sklep ma prawo do organizowania okazjonalnych konkursów i promocji, których warunki każdorazowo zostaną podane na stronie internetowej Sklepu.
      7. Promocje w Sklepie nie podlegają łączeniu, o ile Regulamin danej promocji nie stanowi inaczej.

§ 9 [Odstąpienie od umowy]

    1. Klient będący Konsumentem może odstąpić od umowy bez podania przyczyny poprzez złożenie stosownego oświadczenia w terminie 14 (czternastu) dni. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
    2. Klient może sformułować oświadczenie samodzielnie. Klient może także sformułować oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, korzystając z formularza dostępnego pod następującym linkiem: [microsoft word (.doc), adobe acrobat reader (.pdf)].
    3. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy można złożyć w formie:
      1. wiadomości e-mail, na adres: [biuro@woodproducts.pl];
      2. pisemnej, na adres korespondencyjny siedziby Sprzedawcy.
    4. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy można również złożyć osobiście w siedzibie Sprzedawcy.
    5. Termin 14-dniowy liczy się od dnia, w którym nastąpiło dostarczenie Towaru lub w przypadku umowy o świadczenie Usług od dnia jej zawarcia. W przypadku umowy, która obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno,
    6. partiami lub w częściach – termin biegnie od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części.
    7. Prawo do odstąpienia od umowy przez konsumenta jest wyłączone w przypadkach określonych w art. 38 Ustawy o prawach konsumenta oraz w innych właściwych przepisach, w tym w szczególności w odniesieniu do umowy:
      1. o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
      2. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
      3. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
      4. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
      5. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
      6. w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy.
    8. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowa jest uważana za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. Dla Sprzedawcy termin ten rozpoczyna bieg od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy. Dla Konsumenta termin ten rozpoczyna bieg od dnia, w którym odstąpił od umowy. Zakupiony Towar należy odesłać lub dostarczyć na adres siedziby Sprzedawcy.
    9. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
    10. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
    11. Sprzedawca zwraca jedynie koszt najtańszego, zwykłego sposobu przesyłki dostępnego w swojej ofercie, bez względu na to, jaki środek został wybrany w momencie składania Zamówienia.
    12. Sprzedawca może odstąpić od Umowy sprzedaży w każdym z następujących przypadków:
      1. w przypadku braku dokonania przez Klienta zapłaty za Zamówienie w terminie określonym w niniejszym Regulaminie i bezskutecznego upływu dodatkowego terminu na dokonanie zapłaty, wyznaczonego zgodnie z § 6 ust. 6 niniejszego Regulaminu;
      2. w przypadku braku dostępności zamówionego przez Klienta Towaru;
      3. w przypadku podania przez Klienta przy składaniu Zamówienia danych Klienta niezgodnie ze stanem faktycznym;
      4. w przypadku braku potwierdzenia przez Klienta Zamówienia poprzez kliknięcie w link zamieszczony w informacji przesłanej przez Sprzedawcę, o której mowa w § 5 ust. 11 niniejszego Regulaminu, w terminie tam określonym;
      5. przy czym w każdym z powyższych przypadków Sprzedawca może odstąpić od umowy poprzez złożenie stosownego oświadczenia w terminie 14 (czternastu) dni od dnia powzięcia przez Sprzedawcę wiedzy o wystąpieniu przypadku uprawniającego Sprzedawcę do odstąpienia od umowy. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.

§ 10 [Reklamacje]

  1. Podstawy, zakres odpowiedzialności Sprzedawcy oraz tryb reklamacyjny odbywają się na zasadach określonych odpowiednio w Kodeksie cywilnym (w przypadku Klienta niebędącego Konsumentem) oraz Ustawie o prawach konsumenta (w przypadku Klienta będącego Konsumentem).
  2. Sprzedawca odpowiada wobec Konsumenta za brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży, zaś wobec Klienta niebędącego Konsumentem – za wady Towaru.
  3. Reklamacje, wynikające z naruszenia praw Klienta gwarantowanych prawnie, lub na podstawie niniejszego Regulaminu, należy kierować na adres Sprzedawcy. Zgłoszenie przez Klienta reklamacji powinno zawierać: imię i nazwisko Klienta wraz z danymi kontaktowymi, datę zakupu, datę wystąpienia wady, opis wady oraz żądanie Klienta. Klient może sformułować zgłoszenie reklamacyjne samodzielnie. Klient może także sformułować zgłoszenie reklamacyjne, korzystając z formularza dostępnego pod następującym linkiem: [microsoft word (.doc), adobe acrobat reader (.pdf)].
  4. Zgłoszenie reklamacyjne można złożyć w formie:
    1. wiadomości e-mail, na adres: [biuro@woodproducts.pl];
    2. pisemnej, na adres korespondencyjny siedziby Sprzedawcy.
  5. Zgłoszenie reklamacyjne można również złożyć osobiście w siedzibie Sprzedawcy.
  6. Celem rozpatrzenia reklamacji Klient powinien przesłać lub dostarczyć na adres Sprzedawcy reklamowany Towar w stanie niezmienionym, dołączając do niego:
    1. dowód zakupy (fakturę lub paragon);
    2. instrukcję obsługi (jeśli została doręczona Klientowi);
    3. kartę gwarancyjną (jeśli została doręczona Klientowi);
    4. otrzymane wraz z Towarem wyposażenie.
  7. Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 (czternastu) dni, chyba że rozpatrzenie reklamacji w tym terminie nie będzie możliwe z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy.
  8. W przypadku braków w reklamacji Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 (siedmiu) dni od dnia otrzymania wezwania przez Klienta.

§ 11 [Gwarancja]

  1. Towary będące przedmiotem Umowy sprzedaży mogą być objęte gwarancją udzieloną przez producenta albo dystrybutora. Sprzedawca nie udziela żadnej gwarancji na jakiekolwiek Towary.
  2. Klient może dokonać wyboru między uprawnieniami wynikającymi z udzielonej gwarancji bądź uprawnieniami z tytułu rękojmi.

§ 12 [Właściwość sądu]

  1. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który nie jest Konsumentem, zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
  2. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który jest Konsumentem, zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
  3. Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Ze szczegółowymi zasadami dostępu do tych procedur można zapoznać się na stronach internetowych oraz w siedzibach powiatowych rzeczników konsumentów i organizacji społecznych, które zgodnie z postanowieniami statutowymi zajmują się ochroną praw konsumentów (Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
  4. Konsument może skorzystać z mediacji prowadzonej wojewódzkie inspektoraty Inspekcji Handlowej (WIIH) oraz ich zamiejscowe oddziały albo wybrać drogę sądownictwa polubownego, w szczególności stałych polubownych sądów konsumenckich działających przy WIIH (zarówno w stolicach województw, jak i w oddziałach zamiejscowych).
  5. Szczegółowe zasady dostępu do procedur związanych z pozasądowymi sposobami rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń dostępne są także na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: (https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php), a także na platformie internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym – platformie ODR: (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).

§ 13 [Dane osobowe]

  1. Przetwarzanie przez Sprzedawcę danych Klientów odbywa się na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2019 r., poz. 1781 ze zm.), przepisów art. 16-22 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2020 r., poz. 344 ze zm.) oraz przepisów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 sierpnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO – ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych).
  2. Sprzedawca jest Administratorem danych osobowych Klientów.
  3. Informacje dotyczące Administratora danych osobowych, Inspektora Ochrony Danych, celów i podstaw przetwarzania danych osobowych, prawa do sprzeciwu, okresu przechowywania danych, odbiorców danych, praw osób, których dane dotyczą, jak również wymogu lub dobrowolności podania danych dostępne są w [Ogólnej klauzuli informacyjnej ], która znajduje się na stronie internetowej Sklepu.
  4. W celu maksymalnej ochrony danych osobowych Klientów Sprzedawca wprowadził w swoim przedsiębiorstwie [Politykę ochrony danych osobowych], z którą można się zapoznać na stronie internetowej Sklepu.

§ 14 [Postanowienia końcowe]

  1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepisy Ustawy o prawach konsumenta oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
  2. Postanowienia Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw Konsumentów przysługujących im na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, a wszelkie ewentualne wątpliwości interpretacyjne należy tłumaczyć na korzyść Konsumenta. W przypadku ewentualnej niezgodności postanowień Regulaminu z ww. przepisami, pierwszeństwo stosowania przyznaje się tym przepisom. Konsument nie może zrzec się praw przyznanych mu mocą Ustawy o prawach konsumenta. Postanowienia umowne mniej korzystne dla Konsumenta, aniżeli przepisy Ustawy o prawach konsumenta lub naruszające dobre obyczaje, są nieważne, a w ich miejsce stosuje się właściwe przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
  3. Prawem właściwym dla Umów sprzedaży zawieranych na warunkach określonych w Regulaminie jest prawo polskie.
  4. Treść niniejszego Regulaminu może ulec zmianie. O wszelkich zmianach Klient zostanie poinformowany poprzez informacje na stronie Regulaminu Sklepu, zawierającej treść oraz termin ich wejścia w życie. Klienci posiadający konto Klienta zostaną dodatkowo poinformowani o zmianach treści Regulaminu na wskazany przez nich adres poczty elektronicznej.
  5. Niniejszym Regulamin obowiązuje od dnia 17 lutego 2023 roku. Poprzednia wersja Regulaminu dostępna jest pod linkiem [poprzedni regulamin sklepu].

Informacje dotyczące internetowego systemu rozstrzygania sporów na podstawie art. 14 ust. 1 ODR (Internetowe rozstrzyganie sporów):

Komisja Europejska zapewnia konsumentom możliwość rozstrzygania sporów w handlu internetowym zgodnie z art. 14 ust. 1 ODR (Internetowe rozstrzyganie sporów), na jednej z platform. Platforma (http://ec.europa.eu/consumers/odr) służy jako miejsce, gdzie konsumenci mogą próbować osiągnąć pozasądowe porozumienia w sporach wynikających z zakupów oraz umów na usługi w Internecie.